Newsletter
Zamknij
Zapisz się na newsletter i otrzymaj najpotrzebniejsze wzory

#matematyka #wizualnamatematyka #pirazydrzwi #aniaodmatmy

 

Elo Gwiazdo. 💚

 

Twoje dziecko ma problem z nauką matematyki, a Ty nie uznajesz metod wizualnych (wideo) jako formy nauki? 🤔

Podchodząc do tego z dystansem- nie uważasz,że to odrobinę średniowiecze? 😁

Teraz prawie każdy oferuje pomoc np. w matematyce za pomocą wizualizacji.
Spójrz tylko  ilu nauczycieli, którzy uczyli stacjonarnie decyduje się na naukę online.
Ostatnio spotkałam się z emerytowaną nauczycielką chemii, która jest bardziej ”ogarnięta” w sprawach komputerowych niż niejedna młoda osoba!

 

Powiem Ci jak ja to widzę.

Jak już zauważyłeś/aś na moich social mediach aż roi się od filmików z zadaniami. Mało tego! Uczniowie/rodzice je uwielbiają. 😁

 

Często w humorystyczny sposób przedstawiam matematykę, czego nie tolerują nauczyciele, bo przecież ,,jak tak można uczyć matematyki!”. A no można. 😁
Każdy tłumaczy jak się mu podoba. Ważne aby skutecznie.

 

Wiesz co wyróżnia moje filmiki sposród innych?

Trwają one kilka sekund, a jak sami uczniowie twierdzą- nauczą się więcej z niego niż z kilku lat spędzonych w szkole. 😁 Nie chwalę się, ale mam talent. 😁

 

Co powiesz na małą podróż w głąb ludzkiego umysłu? Dowiedzmy się zatem, dlaczego lepiej jest przedstawić problem matematyczny w formie filmiku?

 

Mówiąc obrazowo,  nasz organizm posiada neurony lustrzane, które odbierane są przez nasz mózg tak jakbyśmy sami wykonywali tą czynność. Patrząc na różne badania i ankiety dotyczące nauczania ”mówionego”, czyli tego zwyczajnego, a   nauczania wideo – najlepszą skuteczność osiąga wizualizacja!

 

Właśnie dzięki tym neuronom, gdy oglądasz filmik jak ktoś np. piecze ciasto to myślisz sobie, że jest banalne do zrobienia. Natomiast, gdy zaczynasz je piec coś jawnie nie wychodzi i okazuje się trudne. 😵‍💫

Tak samo jest z matematyką- kiedy oglądasz filmik z zadaniem wydaje się naprawdę proste, ale żeby sprawdzić czy faktycznie tak jest należy spróbować je obliczyć.


 

Dzielimy się na dwa typy ludzi.

Pierwszy- słuchowiec,
Drugi- wzrokowiec.

 

Jak to ogarnąć?

Słuchowiec nie zrozumie tego co jest napisane na tablicy tak jak wzrokowiec. 👀
Wzrokowiec natomiast nie zrozumie, jak ktoś tłumaczy tego tak jak słuchowiec. 👂🏻

 

Dzięki naszej cudownej technologii ani słuchowiec, ani wzrokowiec nie będzie pokrzywdzony. Obydwaj będą i słyszeć i widzieć! 😁 Odpowiednie receptory zadziałają i zrobią ”robotę” taką jaką powinny. 😁

 

Dlaczego nie wykorzystać tego co mamy do celów edukacyjnych?
Przecież po to jest!

 

Wyobraź sobie, że Twój syn/ Twoja córka przegląda Facebooka i nagle widzi Anię od Matmy, która akurat tłumaczy potęgi. 💚

Jak myślisz? Więcej zrozumie z filmiku, w którym coś się dzieje czy z książki, która jest napisana jedynym ciągiem i nic nie słychać/widać?

 

Stare chińskie przysłowie mówi ,,jeden obraz jest wart więcej niż tysiąc słów.”
To prawda , bo gdy pokażemy odpowiednio rozwiązanie jakiegoś zadania to w zupełności wystarczy, aby dziecko zrozumiało o co chodzi! 👐🏻

Czy Ty kiedy coś pieczesz nowego wolisz obejrzeć to na filmiku jak ktoś to wykonuje czy czytać przepis?
Jestem pewna, że to pierwsze.

 

Filmiki edukacyjne jeśli są zrobione przez odpowiednią osobę mają potężną moc działania. 😁

Taką osobą jest hmm..pomyślmy..
Ja! 😁

Opracowałam dla Twojego dziecka autorskie kursy biorąc pod uwagę problemy uczniów i stworzyłam wizualizację zadań.

Są to krótkie filmiki, na których przerabiam ‼️ UWAGA ‼️ nie standardowe zadania z podręcznika, lecz autorskie zadania tak, aby nauczyć Twoje dziecko myślenia, a nie nauki na pamięć.

Matematyki nie można uczyć się na pamięć.

 

W prosty sposób przekazuję odpowiednią wiedzę często w humorystyczny, ale sprawdzony sposób.

 

Nie ma opcji, że u kogoś też trafisz na taki kurs- ja jestem jedyna w swoim rodzaju.😁

 

A tak na serio…według mnie w matematyce nawet najdłuższe i najtrudniejsze zadania można przedstawić w prosty i kolorowy sposób.
Zaskoczę Cię ale to działa i uczniowie nawet takie zadania są w stanie zrozumieć. 😁

 

Powinnam może zmienić pseudonim na ,,MAGICZNA ANIA OD MATMY”? 🤪
Oczywiście był to żart. 😁

Nie wierzysz, że mój kurs, który opiera się na samej wizualizacji może zadziałać?
Boisz się wziąć ”kota w worku?”

Na szczęście u mnie nie musisz.

 

Kiedy wejdziesz pod ten link -> www.pirazydrzwi.pl/kursy możesz zobaczyć z każdego działu i tematu pierwszy filmik, który jest całkowicie bezpłatny.

To dla niedowiarków, że matematykę można w mega prosty sposób przekazać, a także zobrazować.
Nie przynudzając przy tablicy. 😴🥱

Na samą myśl o tym poczułam się śpiąca. 😮‍💨
Dlatego tym miłym akcentem kończymy dzisiejszy wpis.

Mam nadzieję, że się ze mną zgodzisz i zmienisz swoje nastawienie. 😎

Możesz zostawić komentarz tak bym widziała, że podobał Ci się mój wpis i był dla Ciebie przydatny.

 

Psst…jeśli jesteś uczniem, który to czyta – pokaż  mój wpis swojej/swojemu Mamie/Tacie/Babci/Dziadkowi, aby ich przekonać, że możesz nauczyć się matematyki ze mną w dużo prostszy sposób.
Przeciągnijmy ich na naszą ,,matematyczno-kolorową”  stronę mocy.

Elo!
Ania od Matmy.

Natalia Andruszewska

1 Comment

  • Świetny artykuł. Ania pokazuje, jak nowoczesne metody mogą rewolucjonizować naukę matematyki, czyniąc ją bardziej przystępną i zrozumiałą. Inspirujące podejście, które podzielam.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *