Anuluj preloader

Badania wykazują, że ludzie odbierają napływające do nich informacje za pomocą trzech głównych kanałów sensorycznych: wzrokowego, słuchowego i kinestetycznego. Oznacza to, że uczniowie potrzebują podawania wiedzy w różny sposób. Dlatego właśnie opracowałam unikatową metodę nauczania, którą nazwałam „Wizualna matematyka”.

Dzięki wiedzy i doświadczeniu, które zdobyłam podczas studiów (Rachunkowość i skarbowość, Ekonomia menadżerska), kursu z przygotowania pedagogicznego oraz pracując w korporacji jako protetyk słuchu, a wreszcie – prowadząc własną firmę; podczas korepetycji indywidualnych potrafię nie tylko dobrać odpowiednią dla ucznia metodę przekazania wiedzy, ale również sprawić, by sam zainteresowany pracował z zaangażowaniem. Wysoką skuteczność potwierdzają tysiące opinii – zarówno uczniów, jak i nauczycieli.

Doświadczenie zawodowe pomaga mi w przekazywaniu wiedzy prostym językiem, bez stosowania skrótów myślowych czy trudnych, niezrozumiałych dla ucznia definicji. Jednak, aby to osiągnąć, potrzebuję „wyczuć”, jakim typem osobowości jest uczeń, który do mnie przychodzi i z czym jeszcze, oprócz zagadnień z matematyki, się zmaga.

Uważam, że brak umiejętności uczenia się nie wynika nigdy ze złej woli dziecka czy nastolatka.

Wiem z praktyki, że jeśli ktoś ma problem z opanowaniem materiału, zazwyczaj stoją za tym inne przyczyny. W swojej pracy – oprócz rozwiązywania zadań – pomagam uczniowi pokonać jego blokady psychiczne:

– zaburzenia logicznego myślenia

– strach przed oceną, kiedy udzieli niepoprawnej odpowiedzi

– stres związany z wystąpieniami publicznymi czy egzaminem

– brak wsparcia (szczególnie w tłumaczeniu) ze strony rodziców.

Zazwyczaj potrzebuję maksymalnie 3 lekcji, aby poznać ucznia i znaleźć sposób komunikacji, który najszybciej do niego trafi. Moja otwartość i łatwość nawiązywania kontaktów sprawiają, że uczeń skupia się na zadaniach, kiedy czuje się bezpieczny w relacji ze mną.

POZNAJ WIZUALNĄ MATEMATYKĘ

Jak już wspomniałam – moje doświadczenie zawodowe pomogło mi opracować autorską metodę nauczania matematyki uczniów na wszystkich szczeblach edukacji. „Wizualna matematyka” to połączenie wszystkich trzech sposobów przyswajania wiedzy:

  1. wzrokowego – na tablicy, tablecie lub ekranie swojego komputera pokazuję, jak rozwiązać dane zadanie. Dodatkowo przygotowuję materiały graficzne, aby uczeń zrozumiał i zapamiętał każdy etap wykonywanych działań;
  2. słuchowego – mówię, co w danym momencie zapisuję i skąd się to wzięło. Ponadto stosuję storytelling, czyli podczas wyjaśniania jakiegoś zagadnienia odnoszę je do życia codziennego ucznia, pracując na jego skojarzeniach;
  3. kinestetycznego – po rozwiązaniu dwóch zadań przeze mnie, z uwzględnieniem szczegółowego objaśnienia ich, uczeń przystępuje do pracy samodzielnej. Otrzymuje ode mnie przykład, który wymaga podobnego działania.

Nie stosuję zadań domowych. Wychodzę z założenia, że jeżeli uczeń czuje obszar do pracy, to z własnej inicjatywy rozwiąże dodatkowo kilka zadań. Służę pomocą, jeżeli będzie chciał sprawdzić, czy dobrze je rozwiązał. Jest to jedna z metod charakterystycznych dla tzw. „pozytywnej dyscypliny”. Pomaga uczniowi wypracować nawyk samodyscypliny i wziąć odpowiedzialność za efekty pracy.

 

Anna Stęrzewska

Od lat realizuję się pomagając innym. Przez lata robiłam to jako protetyk słuchu. Od stycznia 2017 prowadzę własną firmę korepetycyjną „Naukę Marzeń”. To właśnie tu odczarowuję matematykę pokazuję moim uczniom, że może być ona fascynująca. Moje sukcesy? Uśmiech i wdzięczność uczniów, ich sukcesy, wiara we własne umiejętności.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *