Anuluj preloader

W 2020 r. nauczanie w polskich szkołach zostało sparaliżowane. I choć wprowadzono naukę w całości lub częściowo zdalną, nauczycielom nie dostarczono narzędzi do takiej pracy. Na szczęście – moich uczniów i moje własne – od 2014 roku prowadzę korepetycje, również zdalnie. Dlatego ze spokojem mogę pracować z użyciem kreatywnych metod nauczania matematyki.

POZYTYWNA DYSCYPLINA TO PODSTAWA!

Istotną dla mnie kwestią w relacji z uczniem jest wzajemny szacunek, dlatego w swojej codziennej pracy korepetytora stosuję tzw. pozytywną dyscyplinę. To skuteczna metoda wychowawcza oparta na wzajemnym szacunku i miłości bez kar i nagród. Pomaga rodzicom zrozumieć i wspierać swoje pociechy. Co więcej, dzieci uczą się odpowiedzialności za słowa i czyny.

Prekursorem pozytywnej dyscypliny był Alfred Adler, austriacki psychoterapeuta, który jako jeden z pierwszych zainteresował się jednostką w szerszym kontekście społecznym. Uważał, że wszyscy ludzie mają jedno podstawowe pragnienie: chcą czuć, że przynależą i że są ważni.

Okazując uczniowi uwagę, szacunek i zrozumienie dla jego potrzeb, daję mu przestrzeń, w której ma poczucie bezpieczeństwa i bycia ważnym. Otwiera to nam obojgu drzwi do porozumienia i efektywnej pracy. Oczywiście przekłada się to na lepsze wyniki w nauce matematyki.

Indywidualne podejście jest szczególnie ważne, gdy na korepetycje do mnie trafiają uczniowie z niepełnosprawnościami. Doświadczenie zawodowe, zdobywane przez lata w roli protetyka słuchu i przedsiębiorcy, pomaga mi zorientować się w typie osobowości danego ucznia i określić, czego najbardziej potrzebuje, aby się przełamać. Dzięki temu dobieram najlepszy dla niego sposób nauki. Uczeń ma poczucie, że jest ważny, otwiera się, chętniej się uczy i szybciej realizuje cele. Dodatkowym atutem jest również to, że dziecko poznaje siebie – własne ograniczenia, poczucie wartości i możliwości, ponieważ w pracy skupiamy się na procesie, a nie rozwiązaniu.

Anna Stęrzewska

Od lat realizuję się pomagając innym. Przez lata robiłam to jako protetyk słuchu. Od stycznia 2017 prowadzę własną firmę korepetycyjną „Naukę Marzeń”. To właśnie tu odczarowuję matematykę pokazuję moim uczniom, że może być ona fascynująca. Moje sukcesy? Uśmiech i wdzięczność uczniów, ich sukcesy, wiara we własne umiejętności.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *